Algemene Voorwaarden Martine Bens
Versie 1.0 - Januari 2025
1. Algemene informatie
Naam onderneming: Martine Bens
Martine Bens is opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 95209271
Contactgegevens:
Grote Houw 114
4817 RJ Breda
E-mail: [email protected]
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Martine Bens en de deelnemer, met betrekking tot de diensten die Martine Bens aanbiedt. Door deel te nemen aan een coachingstraject of programma, gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.
3. Diensten
3.1 Martine Bens biedt coaching aan vrouwen die in een scheiding liggen, met als doel hen te ondersteunen in dit proces. De coaching wordt geleverd in de vorm van online programma’s of een persoonlijk coachingstraject.
3.2 De deelnemer ontvangt toegang tot online programma's na betaling van het volledige bedrag. Er is geen mogelijkheid voor het maken van individuele afspraken binnen deze programma's.
4. Tarieven en betalingen
4.1 Betaling gebeurt via de website bij aankoop van een programma, cursus of product. De deelnemer ontvangt hiervoor een factuur. Indien termijnbetalingen mogelijk zijn, dan gaat een deelnemer door de eerste termijnbetaling akkoord dat Martine Bens volgende termijnen automatisch mag incasseren. Indien in termijnen wordt betaald, dan blijft ook na afronding van het programma de verplichting tot betaling bestaan.
4.2 Indien de klant achterloopt met de betalingsverplichting, dan kan de toegang tot de cursus en/of programma geblokkeerd worden totdat de betreffende termijn(en) zijn betaald.
4.3 Aanbiedingen, prijzen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige programma’s of offertes.
5. Bedenktijd en annulering
5.1 Herroepingsrecht
Als klant heb je het recht om een aankoop binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te herroepen, tenzij een uitzondering van toepassing is zoals hieronder beschreven.
5.2 Uitzondering voor Digitale Producten
Het herroepingsrecht vervalt zodra de klant toegang heeft gekregen tot het digitale product (zoals een online cursus, e-book of downloadbaar materiaal). Dit is in overeenstemming met artikel 6:230p sub d van het Burgerlijk Wetboek, waarin is bepaald dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op digitale inhoud die niet op een fysieke drager wordt geleverd.
5.3 Annulering na 14 dagen
Na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen is annulering van deelname aan de cursus en/of het programma niet meer mogelijk en blijft de betalingsverplichting voor het volledige aankoopbedrag bestaan.
6. Geheimhouding en privacy
6.1 Martine Bens respecteert de privacy van haar klanten. Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het leveren van de diensten en communicatie met de klant. Alle vertrouwelijke informatie die gedeeld wordt tijdens het coachingstraject wordt met de hoogst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en blijft strikt vertrouwelijk.
7. Aansprakelijkheid
7.1 Martine Bens biedt coaching, maar biedt geen garantie op specifieke resultaten. De klant blijft verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes en de gevolgen daarvan. Coaching is geen vervanging voor professionele medische of therapeutische hulp.
7.2 De klant moet zelf, naast het volgen van het programma, voldoende tijd reserveren voor de opdrachten. Martine Bens zal zich inspannen om de juiste handvatten te leveren om het programma met succes te volgen en af te ronden. En staat binnen de grenzen gedurende de looptijd van het programma klaar voor de klant. De ondersteuning die wordt geboden is afhankelijk van het programma dat is aangeschaft.
7.3 Martine Bens is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt uit het gebruik van de programma's, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid van haar zijde.
8. Overmacht
8.1 In geval van overmacht (zoals ziekte, natuurrampen, pandemieën, etc.) die het niet mogelijk maken om het programma te leveren, heeft de klant recht op een terugbetaling van het volledige aankoopbedrag.
9. Klachtenprocedure
9.1 Als een klant een klacht heeft over de diensten, kan deze klacht per e-mail worden ingediend naar [email protected]. Deze klacht moet zo duidelijk mogelijk omschreven worden. Een klacht die niet duidelijk is omschreven, kan niet in behandeling worden genomen.
9.2 Klachten moeten binnen 14 dagen na het volgen van het programma of training worden gemeld. Indien de klacht later wordt gemeld dan is er geen recht meer op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
9.3 Bij een gegronde klacht zal Martine Bens de klacht binnen 14 dagen behandelen en een passende oplossing bieden. Eventuele onopgeloste klachten kunnen door de klant worden voorgelegd aan een bemiddelingsinstantie.
9.4 Ook als er een klacht is ingediend, blijft de verplichting tot betaling staan.
10. Intellectuele Eigendom
10.1 Alle materialen, zoals werkboeken, video's, sjablonen, meditaties en andere documenten die worden verstrekt tijdens het programma, zijn eigendom van Martine Bens en zijn beschermd door auteursrechten. Deze materialen mogen uitsluitend voor persoonlijk gebruik worden gebruikt en mogen niet gedeeld, gekopieerd, gedistribueerd of op enige andere wijze zonder schriftelijke toestemming van Martine Bens worden verveelvoudigd.
11. Materialen en licenties
11.1 Martine Bens streeft ernaar de materialen online voor de deelnemers toegankelijk te houden gedurende de looptijd van het gekochte programma of training, maar dit is geen garantie. Als de materialen verwijderd worden of verhuizen naar een ander URL, dan wordt dit drie maanden van tevoren per email aangekondigd. De deelnemer kan dan de materialen downloaden of op een andere manier bewaren. De email wordt verstuurd naar het laatste emailadres dat bekend is. Het niet doorgeven van een nieuw emailadres is voor risico van de deelnemer.
12. Toepasselijk recht
12.1 Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. In geval van geschillen zijn uitsluitend de bevoegde rechter in Nederland, binnen het arrondissement waarin Martine Bens gevestigd is, bevoegd.
13. Wijzigingen voorbehouden
13.1 Martine Bens behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen worden tijdig aan de klant gecommuniceerd.